Üzlet kereső
Hol keres?
Hírlevél feliratkozás

Kormányablak

Ügyintézés
+96/815-959

Okmányiroda Győrben

Komplex akadálymentesített okmányirodai és kormányablak ügyintézés személyesen, ügyfélhívó segítségével, érkezési sorrendben.

Ún. okmányirodai ügykörök

  • a közlekedés-igazgatási ügykörök, amelyek a gépjármű ügyintézés különböző fajtáit foglalják magukban, mint például:
  • származásellenőrzés
  • gépjármű átírás
  • gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás bejelentése, nyilvántartásba vétele
  • üzembentartó személyének változása
  • forgalomba helyezés
  • forgalomból történő kivonás
  • forgalmi engedély csere, pótlás
  • a személyi okmányokkal kapcsolatos ügykörök, mely során
  • személyi azonosító igazolvány
  • lakcím igazolvány
  • útlevél
  • vezetői engedély ügyintézési lehetőségek adottak,
  • a népesség-nyilvántartási feladatokkal kapcsolatos ügyintézések,
  • a közhiteles nyilvántartásokból különböző adatszolgáltatási kérelmek intézése,
  • mozgáskorlátozott parkolási igazolvány kiadása,
  • ügyfélkapu nyitása,
  • Nemzeti Egységes Kártyarendszerhez tartozó ügyintézések, mint például a diákigazolvány kiadásával kapcsolatos kérelmek elbírálása,

egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos kérelmek intézése.

  • Az ügyintézés során vannak olyan ügytípusok, amelyek esetében az ügyfél azonnal kézhez kapja a kért okmányt, ilyen például a gépjármű forgalmi engedélye, lakcím igazolvány, nemzetközi vezetői engedély, ideiglenes személyi azonosító igazolvány, mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa, egyéni vállalkozói igazolvány.
  • A vezetői engedély, az útlevél, személyazonosító igazolvány és törzskönyv esetében a kormányablakokban beadott kérelmek alapján az okmányok központilag kerülnek kiállításra, melyeket az ügyfél választásának megfelelően postán küldenek meg az ügyfél által megjelölt címre, vagy azokat a kormányablakban vehetik át.
  • Mind a kormányablakok, mind az okmányirodák az eljárások legnagyobb részében országos illetékességgel járnak el, amely az ügyfelek szempontjából azért előnyös, mert ügyeiket a tartózkodási helyük szerinti ügyfélszolgálatokon elintézhetik. Ebben korlátozást a lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyekben és a hivatalból indult eljárásokban ír elő a jogszabály.
  • A kormányablak saját hatáskörében intézhető ügyek közül indokolt megemlíteni az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket. Ezt korábban mind az okmányirodákban, mind a régi típusú kormányablakokban intézhették az ügyfelek.
  • A kormányablakos kollégák ezen típusú ügyek közül a magyar igazolvány és a magyar hozzátartozói igazolvány kiállítása iránti kérelmek intézésében is tudják segíteni az ügyfeleket.
  • A kormányablakos kollégák ügykörei közé a továbbítás céljából előterjeszthető ügyek tartoznak legnagyobb számban, amely azt jelenti, hogy a munkatársak befogadják az ügyfelek kérelmeit és azokat továbbítják az elbírálásra jogosult hatóságoknak ((pl. rendezvénytartással, piac, szálláshely üzemeltetéssel kapcsolatos ügyintézés; építéshatósági eljárásokkal kapcsolatos ügyek; fogyasztóvédelmi panaszok; alanyi ápolási díj, alanyi és normatív közgyógyellátás megállapítása iránti kérelmek; TAJ kártya, Európai TAJ kártya iránti kérelem; otthonteremtési támogatással kapcsolatos ügyek; kivételes nyugellátással kapcsolatos ügyek; állampolgársággal (honosítás, visszahonosítás, lemondó nyilatkozat) kapcsolatos ügyek; megváltozott munkaképességű személyekkel kapcsolatos ellátások; fogyatékossági támogatással kapcsolatos ügyek; teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat.))
  • A kormányablaknak tájékoztatási kötelezettsége áll fenn a családtámogatási ellátásokra vonatkozóan (terhességi-gyermekágyi segély, gyermekgondozási díj), házassági szándék illetve bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére vonatkozóan, egyes építéshatósági bejelentési kötelezettségekre vonatkozóan, illetve egyes anyakönyvi események (születés, haláleset) bejelentésére vonatkozóan.
  • A kormányablak által végzett kiegészítő szolgáltatások közé tartozik az ügyfélkapu regisztráció, az építéshatósági ügyek során alkalmazandó ÉTDR rendszerbe történő adatfeltöltés, az egészségbiztosítás egészségügyi szolgáltatásra jogosultak nyilvántartásba való betekintés, illetve a cégnyilvántartási rendszerbe történő betekintés.
  • Emellett a kormányablakos munkatársak a kérelem nyomtatványok kitöltésében is segítséget nyújtanak az ügyfeleknek (pl. honosítási kérelem, családtámogatási kérelem nyomtatványok).
  • A kormányablakos kollégák az okiratok közül hiteles tulajdoni lapot, illetve térképkivonatot adnak ki. Ennek fizetési módja elsősorban csekken, illetve bankkártyás fizetéssel oldható meg, de meghatározott időtartamban lehetőség lesz készpénzzel történő fizetésre is.

 

Részletes ügymenetleírások elérhetőek a www.magyarorszag.hu weblapon „Ügyintézés” menüpontja alatt, valamint awww.kekkh.gov.hu honlapon is.

Nyitva tartás:

2014.07.09. – 2014.09.01.

Hétfő – péntek: 07:00 – 20:00

2014. szeptember 1. napjától

Hétfő – péntek: 08:00 – 20:00

Aktuális akcióink

Szeptemberig hosszabb nyitva tartás a Kormányablakban

Mától, azaz 2014. július 9-től szeptember 1-ig hosszabb nyitva tartással várja ügyfeleit a Kormányablak. már 7 órától fogadják az ügyintézőket.Tovább

Ne hagyja ki
Élménysziget Élménysziget.hu

Pálinger Katalin vagyok, ismerje meg az Élmény Szigetet!

MeXtrém Park MeXtrémpark.hu

Egyedülálló kikapcsolódás, adrenalin, jókedv

MeXtrém Park Etoparkhotel.hu

Egyedülálló, stadionpanorámás szálloda luxusszolgáltatásokkal.

augusztus 2014
H K S C P S V
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Hirdetés
ETO Park

Magyarország első multifunkciós központja

Győr, Nagysándor József utca 31.
Info: +36 96 815 915

Nyitva tartás

Hétfő-Szombat: 10:00 - 20:00 Vasárnap: 10:00 - 18:00

ETO Park - Élmény veled